mrsaydn
    İşe başladığım yıllarda, daha başka derslere toplu derslere de giriyordum. Piyano dersleri en az iki kişiyle yapılan dersler bizim bölümümüzde. Şimdi bireysel piyano dersleri de yapılıyor. O zamandan bu yana yaklaşık 12 yıldır alanımda hayli yeterli bir donanıma sahip olmama karşın başarılı olmak için hep daha fazla bilgiye ihtiyaç duydum. Mevcut müfredatın dışına çıkarak çalıştığım öğrenciler de oldu. Taktir edilmelidir ki hem öğretilen müzik türü farklı hem de öğrenme amaçları farklı . Ancak geldiğim noktada müziğin kendisini öğrenmeye değil ama meslek edinmeye ihtiyaç duyan öğrencilere karşı en azından , 4 yılın (artık bir yıla indi) sonunda sevdikleri bir şarkı ya da okulda öğretecekleri bir şarkıya ya da kuracakları bir koroya piyano ile eşlik edebilecekleri yeterlilikleri kazandırmayı görevimin sorumluluğu bildim. Ailelerince piyano kurslarına gönderilen öğrenciler bizim mezunlarımızca çalıştırılmaktadır. Kursa yazdırılan öğrencilerin bu çalgıyı sevmekten çok akranlarından üstün olmaları amaçlanmaktadır. Çünkü piyano eğitiminin beynin farklı yarıkürelerini (sağ ve sol lob) aynı anda çalıştırdığı bilgisizliği dilden dile aktarılan bir safsatadır. Piyano eğitimi beyni çok geliştirse de durum böyle anlaşılmamalıdır. İnsanlar aklını kullanmak üzere kendini tanımak için bir işi güzel yapmayı öğrenmek isterlerse piyano çalmak bu taleplere karşı bire birdir. Beynini de sinir sistemini de motor becerilerini de nasıl geliştirdiklerini farkedebilirlerdi. Müzikte vuruşlar metrik denilecek biçimde eşit aralıklıdır. Bunlar üzerinde oluşturulan tartım kalıpları çevremizde şehir adlarıyla öğretilmektedir. Bu durum kalıpları oldukça ilkel biçimde öğretse de bir süre sonra yetmediğinden tartımlar bu şehir isimlerince temsil edildikleri kadar öğrenilmektedir. Nota yazısı ise ayrı bir beceri olarak hak ettiği önemi görmemekte nota okuma daha çok bir öğrenci çalmayı başardığında diğerlerinin onun yaptığını kulaktan ezberlemeleri ile yayılması sonucu çeşitli bahanelerle belli bir düzeyde öğrenilir. Dikey okuma öğretmenin marifetleri ve zora koşması ile mümkündür. Gerçekten piyano çalarak bilmeyi bilmek isteyen talebeler yoktur bunlar öğretmen tarafından her ders öğrenciye ince ince işlenir. Çünkü piyano taburesine oturmak demek çalgının yapısı gereği düşünmeye başlamak demektir. Talebe bilgiyi talep etmelidir bunun için ise en azından soru soran kişilere ihtiyaç duyulur. İlk derslerde soru soramaya başlamak ve kendilerini sorgulamaları için ipuçları sunulur. Bu kesimin müziği hangi gözlerle gördüğünü anladığımızda onlara müziğin zannettikleri bir sanat olmadığını göstermemiz beklenir. Klasik batı müziği akıldır farklı boyutlar arası ilişkilerin kurulduğu gerilim çözülüm ilişkilerini anlatmak gerekmektedir. Bütün öğrenciler hatta insanlar müziği sevdiklerini söylerler ancak sevmenin sadece kalp ile değil akılla gerçekleştiğini bilmemektedirler.

    Günün En Popüler Başlıkları