Akit TV, 30 Ağustos kutlamaları sırasında devlet erkânının Anıtkabir ziyaretine ilişkin yaptığı canlı yayında, haber KJ'sine "Devletin zirvesi Anırkabir'de" yazmış, gelen tepkiler üzerine de "yazım hatası" açıklaması yapmıştı. RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşçı, bu durumun ‘sehven yapılmış bir yanlış’ olarak değerlendirilemeyeceğini belirterek, Akit TV’nin en üst sınırdan ceza alması için şikayette bulundu. İlhan Taşçı, “Söz konusu yayın Üst Kurul tarafından değerlendirilmeden geçiştirilemez, geçiştirilmemelidir. Aksi halde, Cumhuriyetle hesaplaşması olduğu artık her türlü yayınıyla bilinen yayıncı, daha da cesaretlendirilmiş olacaktır” dedi. Taşçı, dilekçesinde RTÜK’ün 'toplumun kin ve düşmanlığa tahrik edilmesini önlemek, toplumda nefret duygularının oluşmasını önlemek' gibi bir misyonu olduğunu kaydederek, şunların altını çizdi: “RTÜK’ün toplumda böylesine infial yaratan, kutuplaştırıcı, Atatürk’ün manevi şahsiyetine yapılan alçakça saldırıya ekranda yer verilmiş olmasını görmezden, duymazdan gelmesi düşünülemez. Tersi durumda, RTÜK Anayasadan aldığı güç ve yasanın kendisine verdiği televizyonları denetleme görevini yerine getirmemiş olur. Bunun da hukuki sonuçları olması kaçınılmazdır.” Taşçı, Akit TV’nın yayınıyla ilgili rapor hazırlanmasını ve RTÜK’te gündeme alınmasını da istedi. RTÜK'ten yapılan açıklama şöyle: "30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları çerçevesinde devlet erkânının Anıtkabir ziyaretine ilişkin yayında Akit TV’nin kullanmış olduğu KJ/KUŞAK metni ile alakalı Üst Kurulumuz tarafından inceleme başlatılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
  • Favorilere Ekle
  • Kullanıcı Şikayet Et
  • Dio Şikayet Et
  • Embed Kopyala

Günün En Popüler Başlıkları