Üniversitedeyken bu soruyla ilgili bir çalışma yapmak istemiştim ancak yapamadım. Hala da ara ara aklımı kurcalayan bir soru bu.
Büyük çoğunluğu erkek bireylerin oynadığı video savaş oyunları aslında toplumsal bir davranışın evrimi sonucu mu bu kadar tercih ediliyor yoksa toplumsal bir dayatma sonucu mu?
Yani; yüzyıllar önce büyük çoğunlukla erkek bireylerle gerçekleştirilen savaşma eylemi zaman geçtikçe fiziksel bir eylemden diplomatik ya da belirli ölçüde fiziksel eylem gerektirmeyen bir olgu haline gelmiştir. Önceleri insanlar ok-mızrak-silah-kılıç gibi nesnelerle fiziksel kuvvet kullanarak savaşma eylemini gerçekleştirirlerken şu anda savaşlar nispi olarak çok az bu eylemleri barındıyor.
Dolayısıyla geçmişten gelen bu davranışını 'saha'da reele dökemeyen bireyler bunu video oyun üzerinden gerçekleştirerek bir davranışsal evrimin yansımasını mı oluşturuyorlar acaba.
Ya da geçmişten bilinen bu davranış, kendilerine 'erkeklik' olarak büyük kahramanlık ve güç hikayeleri şeklinde bahsedildiği için bu oyunları oynamak bir 'erkeklik' gösteriş biçimi olarak mı algılanıyor.
Fikirlerini ya da konuyla ilgili bilimsel kaynakları paylaşmak isteyen olursa sevinirim.