2
9.12.2020
"Zenci" Kelimesi Irkçı Bir İfade midir?
    • Seçmece
    • Popüler
    • Tarihe Göre
      bisosyolog
      Şimdi şöyle bir durum var. Bir kelimenin taşıdığı anlam ve gizli anlam, kendi kültürü için önemlidir. Yani bizim burada Alevi vatandaşlarımıza söylediğimiz farklı bir kelime, elin İtalyası'nda hiçbir anlam ifade etmeyecektir elbette. Ancak bizim için çok ağır bir şey ve hakaret olarak anlaşılacaktır. Aynı şekilde burada hiç kimse, zenciyi ırkçı bir ifade ile kullanmaz. Çünkü bu mücadele, bizim topraklarımızda yaşanmadı. Bizim için zenci, teni siyah olan insanlara verilen bir isimdir. Artık onun yerine ırkçı olmasın diye siyahi kullanılıyor, ancak teknik olarak burada da bir sıkıntı var: Kızılderililerden başka dünya üzerinde açık tenlilere beyaz adam/beyazi diyen var mı? yok. Yani aslında biz, ötekileştirmemeye çalışırken de ötekileştiriyoruz. Ancak "zencinin" özellikle ABD'de hatırlattığı ve hissettirdiği şeylerden dolayı kullanılmaması mantıklı. Peki biz ne yapmalıyız böyle durumlarda? Kişisel görüşüm, kullanmaktan uzak durmak. Her ne kadar uzak bir coğrafyada yaşasak da, kültürler birbirleriyle daimi bir etkileşim içindedir. Biz kullanarak istemeden de olsa belki bugün değil, ama yıllar sonra zarar verebiliriz. Yalnızca bunun için değil, pek çok ırkçı ifade için geçerli bu durum.
        eski_bi_tanidik
        Zenci demek bizim için o kadar kaba değil siyahi gibi bişey. Ama başka ülkede aynı anlama gelen negroyu kullandığımızda çok kaba olarak karsilaniyo demek ki 🤔
          imailahorsilahh
          Afroamerikan bebeklerim ne isterse onu diyelim minnoşlarım 💛
            tachycardia
            Ya önemli olan söyleyen kişinin ne anlamda söylediği. Sen zenciyi veya siyahiyi aşağılama amaçlı kullanmıyorsan çok da sorun oluşturacağını düşünmüyorum. Belli başlı bir konu üzerine konuşmuyorsan zaten renk ile ilgili bir şey belirtmeye gerek yok, ama illa da kullanmayı gerektiren bir durum olduğunda sorun olmamalı.
              cinayetvaraga
              ırkçıdır arkadaş. neden insanların başına sıfatlar ekliyoruz? gereksiz, saçma ve anlamsız. bunu yapan zihniyetle, hayvanlara işkence yapan zihniyet aynı. neden? çünkü canlı ayrımı yapılıyor. bu iş dilde ve zihinde başlıyor. yaziktır, ayıptır, ahlaksızlıktır bu!
                helena22
                siyahi veya afro amerikan demek gerekiyor
                  30cmcetvel
                  Şimdi ben bir insan olarak şunu paylaşmak istiyorum. Evet. Her grubu ayrımcı bir şekilde bir isimle belirtmek dislayicidir Ama gönye ve cetvelleri karıştırmayalım 30 cm out.
                  /
                  0

                  Tarihe Göre

                  İçerik bulunamadı.