70
26 Oca 2021
"Evlenme Niyetinde Olanlar Birbirlerinin Mahrem Yerlerine Fikir Verecek Ölçüde Bakabilir" Fetvası
Diyanet İşleri Başkanlığı'na göre sosyal medyanın yoğun kullanımı ‘teşhir etme isteği’ oluşturuyormuş arkadaşlar. Nude olayından bahsediliyor büyük olasılıkla. Evlilik niyeti olmayan çiftlerin birbirlerinin mahrem yerlerine bakmaları haram olarak tanımlanırken evlilik niyeti olan çiftler birbirlerinin özel bölgelerine 'fikir verecek ölçüde' bakabiliyorlarmış. Bu haram değilmiş. Ama haddi de aşmamak gerekiyormuş. Geliyoruz en anlamsız noktaya fetvada "Bu iş, yakınlarında üçüncü kişilerin bulunduğu ortamlarda yapılmalıdır.” cümlesi. Üçüncü bir kişinin yanında evlenme niyetinizin olduğu sevgilinizin mahrem yerlerine bakabilirsiniz deniliyor yani. Bütçesini ne kadar da doğru kullanıyor Diyanet İşleri değil mi? Mahrem yer kavramı da bir hayli tartışmalı burada bahsedilen mahrem yerler bizim ilk aklımıza gelen mahrem bölgeler olmayabilir. Bir hayli karışık ve anlaması güç bir konu yani. Geleneksel nede olarak çok yakında hayatımızın orta yerine oturabilir. "Hayatım bana fikir verecek ölçüde bir nede atabilir misin?" mesajı alabiliriz.
Her dinde her millette her kesimde var böyle cahiller. Şimdi hepsini tartışalım mı
Kimliğinde yazan 'islam' dini hakkında yeterli bilgi sahibi olmayan insanlar mahrem kelimesinin neyi kastettiğini ve kapsadığını bilmediği için saçma veya ahlaksızca diyecek. Burada bahsedilen mahrem el ve ayaktır. Evet yanlış duymadınız, el ve ayak. El ve ayak yapısı insan vücudu hakkında ipuçları verir. Gençler birbirine uygun görülmüşse eğer bir odada el ve ayakları gözükecek şekilde yalnız bırakılır ve vücudunun kibarlığı veya kabalığı, tüylü veya tüysüz olduğuna göre son karar verilir.
Sakin olun, kimse size g*tünüzü başınızı gösterin demiyor.
Giderek saçma sapan bir hal alıyor bu iş farkında mısınız? Bunlar nasıl şeyler gerçekten böyle şeyler yazıyor mu
Üçüncü kişilerin yanında mı? Vay arkadaş bu nasıl bir saçmalıktır ya? O zaman mahrem olmuyor muymuş? Akıl karı açıklamalar yapın artık biraz nolur.