112
27.5.2020
Yanlış Telaffuzu Ağza Kürekle Vurma Hissi Uyandıran Sözcükler
  • Favorilere Ekle
  • Başlığı Paylaş
  • Embed Kopyala
  • Seçmece
  • Popüler
  • Tarihe Göre
Şarz (şarj), eşki (ekşi), eşortman (eşofman), ukranya (ukrayna), yanlız (yalnız)
  • Yanıtla
  • 0
  • 0
4 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
kirbitçi kız.
  • Yanıtla
  • 1
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
'Felan felan' nedir ya ? FALAN FALAN !!
  • Yanıtla
  • 4
  • 0
1 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Kağırt (annem hala kağıdı böyle söyler defalarca uyardım yok ebenin haşırt) Dinazor (bknz: dinozor abi evet her zaman konuşulan bir şey değil ama takıyorum naaağğpiim) Şemşiye (hee şemşiye şemşiye)
  • Yanıtla
  • 6
  • 0
3 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Gazeteye 'gaste' denmesi
  • Yanıtla
  • 5
  • 0
1 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Böğğğrekkk Tufafiye Kiprik Gaste
  • Yanıtla
  • 5
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Falan yerine "felan" şeklinde yazılması beni öldüyor. Birçok yazım yanlışı yapılıyor ama en katlanamadığım bu.
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
◆yine yerine "gene" ◆börek yerine "bööğrek" ◆...daki yerine "...daağki" ◆falan yerine "felan/filan" (falan filan intermilan yaani zmxnbjzvj) o kelimeyi alıp bir yerlerine monte edesim gelioor
  • Yanıtla
  • 1
  • 0
3 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Liiise diye uzatılması beni çok üzüyor. lise! kısa, net.
  • Yanıtla
  • 2
  • 1
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Abi, mesela yanlış-yalnış ayrımı Yanlış=yanılmaktan gelir, çoğu zaman yalnış diye yazılıp söylenmesi ifrit sebebi. Bide şey var vejeteryan-vejetaryen doğrusu vejetaryendir. Fermuara, ferman denmesine de şahit oldu bu kulaklar,bir objeye bu kadar anlam yüklenemezdi herhalde.
  • Yanıtla
  • 2
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
"Şemşiyeniz de çok güzelmiş Muharrem Abla" (Harput Bin Dağ İçinde - Edip Bahadıroğlu. Keskin Yay. s.17)
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Gevreğe simit demek 😛
  • Yanıtla
  • 3
  • 6
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
* Herkeş (veya herkez) // Herkes * Aşurtmen (veya haşufman) // Eşofman * Gardolap (veya kardolap) // Gardırop Bunların geneli halk ağzı işte ama garip geliyor insana.
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Egsoz değil " egzoz" civa değil "cıva", aç gözlü değil "açgözlü", dokunmatik değil "dokunmalı" tıpa tıp değil "tıpatıp". SİKTİN SENE değil "SİTTİN SENE"
  • Yanıtla
  • 2
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
İçten bile değil (işten bile değil)
  • Yanıtla
  • 0
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Simite gevrek denmesi. Cildiriyorum. Kadin ankara simidi almis etikette ankara simidi yaziyor gelmis gevrek aldim diyor. Gelde sinirlenme Birde sarzzzzz nedjr abi sarjjjjj o sarjj
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Kanalizasyona kanalizon, Şaltere şarter, Cereyana ceylan, Gardıropa gardolap , Herkese herkez, Yalnızca yanlız, Eşofmana eşortman Gibi gibi
  • Yanıtla
  • 0
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Anlıyor musun - Anniyün mü? Herkes- Herkez Bir milyon- Bi millon
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
'Olmayadabilir' Daha bunun doğrusunu yazan bir insan evladına denk gelmedim. Birçok kitapta bile bu şekilde. Ön okuma yapılmış, redakte edilmiş, editlenmiş kitaplarda bile yapılan bir hata bu düşünün. Şimdi insanlar da/de bağlacını ayrı yazmayı bile yeni yeni öğrendi, 'olmayadabilir' kelimesindeki -da' nın bağlaç olduğunu nasıl anlatacaksın? Oysa 'olmayabilir de' yazmak çok daha kolay. Kelimeleri, günlük hayatta kullandığımız şekilde yazıyoruz. Yani yazı diliyle konuşma dilini aynı sanıyoruz. En büyük sorun da bu zaten. Türkçe aslında düşünüldüğü kadar kolay bir dil değil, yazıldığı gibi okunduğu da bir şehir efsanesi... Bunun dışında ben en çok sarmaya dolma denmesine sinir oluyorum. Yaprak dolması diye bir şey yok maalesef. Sarılan şeylere sarma diyoruz; yaprak, lahana gibi... Doldurulan şeylere de dolma diyoruz; biber patlıcan gibi. Bu kadar basit fakat gel gör ki bir türlü öğrenemeyen, ısrarla yanlış söyleyen var. Çünkü günlük konuşma dilinden, yöresel ağızlardan kaynaklanan bir telaffuz bozukluğu sorunu var. Daha da uzatabilirim, benim işim bu ama sizleri sıkmak istemiyorum.
  • Yanıtla
  • 9
  • 0
4 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Koreograf o kareograf demesinler lütfen keşke inşallah maşallah amen
  • Yanıtla
  • 1
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
/
0
yeni dio gir..

Tarihe Göre

İçerik bulunamadı.