67
7.12.2020
Ortaokul Mezunu Olsaydınız Utanır Mıydınız?
    • Seçmece
    • Popüler
    • Tarihe Göre
      dipsiz
      Ailenizin durumu iyi, aileniz sizi okuttu, liseye gönderdi ama siz liseyi bıraktınız aklınız gezmekte tozmaktaydı sonra açık liseye başladınız ama onu da bıraktınız yani ortaokul mezunusunuz. Utanır mıydınız? Ben utanırdım sonuçta ailem beni okutmak istemiş ama ben erkeklerle gezmeyi tercih etmişim ve açık liseyi bile bitirememişim. Bir kız var, onunla yaşıtız işte yukarıdaki kız. Aynı ilkokulda okuduk (1'den 8'e kadar), annesi kızının tembel olması yüzünden beni suçlardı. "Dipsiz yüzünden kızım başarılı olamıyor. Dipsiz sorunlu" vs derdi yani kızının tembelliğinin faturasını bana keserdi. Sonra o kız liseden atıldı (aynı lisede değildik ve benimle alakası yok) açıktan da okumadı. Ben de liseden atıldım ve açık liseyi bitirdim yani okudum şu anda da üniversite okuyorum. Köyde bu kız hakkında, "büşra okumamış, liseyi bile bitirememiş" diyorlarmış tabii diyenlerin de kızları üniversite mezunu. Köyde maddi durumu kötü olan birçok ailenin kızı üniversiteyi bitirdi hem de o fakirlikle ama büşra adındaki bu arkadaşım, maddi durumları çok iyiken, altlarında son model arabaları, evleri varken, şehrin göbeğinde oturuyorken okumadı. Bu kıza, köyde onun hakkında konuştuklarını söyledim. Gülerek, "okumamam dert mi olmuş" dedi. Umursamadı. Düşünüyorum da ben ortaokul mezunu olsaydım utanırdım. Zeka geriliği raporu olan insanlar bile lise mezunuyken, ben neden okumadım diye kafayı yerdim. Liseyi bitirmek çok zor bir şey değil. Üniversite okusun demiyorum ama insan en azından liseyi bitirmeli. Siz ne düşünüyorsunuz?
        nickimdebileolmaz
        Dostum bu kız sana ne yaptı da ondan nefret ediyorsun ?
          676irmak
          Hayır amk niye utanayım herkes çok mu düzgün
            cinayetvaraga
            apartman gorevlisi ile sorunu çözdün mü? ben mevzu yine ona baglanır diye geldim ama ters köşe oldu.
              mevsimlerdensnbahar61
              Öğretilmiş çaresizlik diye bi şey var inanın ona ben orta okulu zar zor bitirdim hep yapamam zihniyeti vardı bende heh işte öğretilmiş çaresizlik tamda o suçlayamıyorum da kendimi çocuktum ki şımartmıyorum da bi şekil yapmalıydım sonra açıktan liseyi bitirdim şimdi iki yıllık üni kazandım ki kendime göre zorluklarla, yapamazsın dediler inanmadılar bilmem çok büyük bi şey değil ama benim dünyam için önemli işte orta okul mezunu olsaydımda kendimden utanmazdım çünkü tüm meziyetlerden önce bi ben varım ki bu yeterli bide okumak sana mevki kazandırıyor ama iyi bi insan olman için yeterli değil yaşadım nice gördüm
                imailahorsilahh
                Hayır! Ama pişman olacağım kesin. Utansam da okumaya hevesli olmadığım için utanırım. Son pişmanlık fayda eder mi? Hayır.
                  dr.rock
                  Ancak Hak yiyen bi dümbük olsam utanırdım
                    lellu
                    Bir ara lise hocana takmıştın, niçin instagram açmış diye onu sordun mu 🤔 şimdide okumayan kadınlara taktın ilginç
                      asit
                      şöyle ki ; mey biter saki kalır her renk solar haki kalır ilim insanın cahilliğini alsa da hamurunda varsa eşeklik, baki kalır... insanlara bu güne kadar sosyal statüsü, kimliği ve diploması üzerinden bakmadım, yargılamadım.. Merhamet ve vicdan yoksunu değilse kimse utanmasın toplum içindeki yerinden..
                        eski_bi_tanidik
                        Asıl eğitim okumak fln değildir. Okumak sadece iyi bir gelecek ve meslek içindir. Önemli olan kendini geliştirebilmek ve hayat okulunu güzel bir şekilde okuyabilmek. Utanmazdım herhalde. Ama üzülürdüm. Kendimi biraz geride kalmış hissederdim.. ama gelecekte çok güzel bir hayatım olursa - sonuçta artık okumayanlar veya yarın bırakanlar baya güzel hayatlar da yasayabiliyor youtube fenomen vb.- hiç pişman olmazdım. Hatta okuyanlara acıyan gözlerle bakardım:D Sonuçta okumak bize meslek sahibi olmaktan başka çok bir şey katmıyo bence 🤷🏽‍♀️ önemli olan kendini geliştirmek g
                          lellu
                          https://dio.onedio.com/baslik/ortaokul-mezunu-olmak-lise-terk-olmaktan-utanir-misiniz-1007131?t=popular&f=all&p=1
                          https://dio.onedio.com/baslik/ortaokul-mezunu-olmak-lise-terk-olmaktan-utanir-misiniz-1007131?t=popular&f=all&p=1
                            lydia-bad-mood
                            Biraz önce öğretmenle ortaokul mezununu kıyaslamışsın bi ara coğrafya öğretmeni olmak için zeka şart mı? başlığını açan da sensin Bunun dışında neden çevrendeki insanları yargılama hevesindesin anlamadım yok kapıcı, öğretmen şimdi de orta okul mezunu ...
                              redblack
                              Bir arkadasim, liseyi birakti genclik yillari haytalik pesindeydi, bi kizla tanisti, kiz zeki, basarili, disardan liseyi bitirdi bu adam. Evlendiler bi tane dunya tatlisi kizlari var. İkisi birlikte marmara tarih mezunular, hanimi tc tarihi uzerine yuksek yapti simdi doktora yapiyor, kendisi yakin cagda yuksek yapti simdi doktora yapiyor. Diyecegim şu, hayatta hic bir sey icin geç değil, yeter ki firsatlari degerlendirin ve sizi dogru motive edecek insanlar olsun hayatinizda.
                                monaiman
                                Bence sen o bahsettiğin kızın ta kendisisin.
                                  serenity_s
                                  O boşlukta ne yaptığıma bağlı. Olduğum yerde saymış bilgi kültür namına hiç birsey kazanamamissam yazıklar olsun. Ama yinede her şekilde alırdım ben üniversite diplomasini heralde bilemedim şimdi
                                    dipsiz
                                    Ben o kız değilim. Ben Büşra'ya kaç kere liseyi bitirmen için yardımcı olayım dedim ama istemedi, "bu yaştan sonra lise okuyamam ben evlenicem" dedi. Buna ben bir şey yapamam. Üniversite okuyorum, öğrenci kimlik kartımı atardım ama henüz gelmedi. Ders bilgilerimi atacaktım ama sistemde kapı gibi TC numaram göründüğü için atamadım, karalayıp atsam onu bile bulabilirsiniz, millattan önceki dio'larımı bulan sizden korkulur. Ters psikoloji yapmıyorum. EVET, ORTAOKUL MEZUNU OLSAM UTANIRDIM VE BU BÖLÜMÜ BİTİRİR BİTİRMEZ DE İKİNCİ ÜNİVERSİTEYİ OKUYACAĞIM. Size çok zamanı harcadım. İzninizle kitap okuyacağım. İyi geceler diliyorum. Şu beyin emojisi atan, yazdıklarım zoruna giden, sindiremeyen tatlı çocuk kim💋💋
                                      _umut_
                                      Bilgi edinmenin okul ile alakası olmadığı gerçeğini keşfedip okumayı bırakmışsam tabi ki de utanmam. Sadece her iş görüşmesinden sonra işe almadıklarında kendime söverim
                                        patronice24
                                        Ben üniversite, Eşim İse ortaokul mezunu. Pişman ama çaktırmıyor, gene olsa gene okumazdım diyor.
                                          _lara_
                                          Kafamı duvarlara vururdum mk. Düşüncesi bile korkunç. Neyseki okuyorum
                                            tivayci
                                            bizdeki üniversite tribini anlamıyorum valla ben, görende tüm üniversitelerimizi oxford sanır. Açıktan adalet okuyup kendini yarı avukat ilan eden kızımız geldi aklıma hahshah
                                            /
                                            0

                                            Tarihe Göre

                                            İçerik bulunamadı.