10
16.11.2020
Feminizm mi? Rahatsız Olup Eyleme Geçmek mi?
    • Seçmece
    • Popüler
    • Tarihe Göre
      littlejohn
      Evet saygı değer diocular atıyorum tartışma konusunu ortaya. Başlık biraz kafa karıştırıcı ama yazdıklarımı okuduktan sonra konuya vakıf olacaksınızdır diye düşünüyorum. Az önce farklı bir sosyal mecrada bir tartışmaya tanıklık ettim. Konunun özü aslında şudur. Bir erkek ve bir kadın yolda beraber yürüyorlar. Erkekle kadının arasındaki ilişkinin pek ehemmiyeti olmadığını düşünüyorum. ( sevgili, yakın arkadaş, arkadaş vs.) Tam bu esnada yolda duran başka bir erkek kadına laf atıyor. ( Taciz, hakaret vs.) Bu durumda kadının yanındaki erkek ne yapmalı? Konuyla ilgili 2 ana fikir tartışıldı. 1- Kadının yanındaki erkek laf atan erkeğe cevap verir. Verilecek cevap şiddet, sözlü karşılık vs. ( ki böyle bi durumda bir grup arkadaş öyle şey mi olur kadın orda mal mı kendisi niye cevap veremicek diye düşündüler.) 2- Kadının yanındaki erkek olayları hiç büyütmeden kadınla birlikte ortamdan uzaklaşır. ( bu durumda da diğer taraf öyle şey mi olur erkek yanındaki kadını korumalı dedi.) Şimdi gelelim başlığın anlamına. Bu iki zıt görüşlü insanlar birbirlerine bazı söylemlerde bulundu. Ne demek efenim erkek kadını korumalı feministlik yapmayın vs diye. Öbür güruh da olur mu yahu tabiki de kadının da hakkı vardır ne alakası var feminizmle sahip çıkmakla diye cevapladılar. Yani kadın kendini koruyabilir erkeğe lüzum yok demeye götürdüler. Neyse baya uzun oldu kusura bakmayın. Bakalım sizlerin görüşleri neler merak ettim:) Edit: yukarıda bahsi geçen olaylara sadece şahitlik ettim. herhangi bir görüş bildirmedim:)
        monaiman
        Cevap veriyorum hiç biri. Tabii ki de rahatsız edilmeyeceğimiz semtler
          impactresponse
          Kadın olduğu için değil bir insan olduğu için korumaya çalışıyorsa tabi ki de hiçbir sıkıntı yok, misal yanınızda rastgele bir arkadaşınızla gidiyorsunuz, karşıdan biri laf attı, bu durumda karşı tarafa yapacağınız şeyi o kadın yanınızdayken de yaparsanız bu sizin böyle bir durum yaşandığında karşı tarafa karşı olan genel tutumunuzdur ve bir sıkıntı yoktur, öte yandan yanınızdaki kişi sırf kadın diye yapıyorsanız ve kendini koruyamayacağını düşünüyorsanız oradaki sıkıntı sizin illaki öküz olmanızdan kaynaklanmıyor olabilir, en basitinden bu şekilde büyütülmüşsünüzdür ve bu gibi bir olayda "koruma" için bu durumun yaşanmasından başka bir şekilde yaşandığını görmemişsinizdir, haliyle böyle bir durumla karşılaştığınızda aynı tepkiyi verirsiniz, esas soru bu koruma durumu bir acizlik düşüncesinden mi kaynaklanıyor, eğer öyleyse korumaya çalışan o kişiye gayet sakin ve onu ikna edecek bir şekilde yanındaki kadın "ben kendimi koruyabilirim"i anlatabilir, anlattığınızda karşı taraf anlamıyorsa çok rahat bir şekilde ilişkiyi kesebilirsiniz. şayet öyle değil bahsettiğim gibi bu sizin genel tutumunuz ise zaten bir sıkıntı yoktur.
            dr.rock
            Tedirgin edici bir durum ama bundan 15-20 sene önce “laf atılan kadının mutlu olması” diye bi kavram bile vardı. Mallık yapa yapa mutasyona uğradık. Bence ikiside yanlış. Polislikse ihbar et değilse uza muhatttap (multitap) olma.
              me_out_bye
              2 yapılmalı. Erkek kadının elinden tutmalı. Bir bağları olmasa bile o an tutmalın dokunmalı ya da arkasına elini atabilir sözle sakinleştirmeli. Çünkü tacize salaklığa cahilliğe maruz kalan kadın doğal olaral sinirlenmiş olacaktır. Onu tehlikeli ortamdan uzaklaştırmalı (bu da korumaktır) ve bu arada sakinleştirmeli. Olayı kontrol altına almış olmalı. Bakma sen bunlara, uzaklaşalım. İnsan olmayanı kimse zorla efendi yapamaz. İnsan olan sadece insanlarla takılacak bu kdr. - Opsiyon iki. Uzaklaşırken erkek şiddetini arttırıyor ve takibe başladı ise. Ya da uzaklaşmaya izin vermiyor ise. O zaman öne çıkar kadını yine uzaklaştırır erkeğe yönelir. Erkeği durdurmaya çalışırım. Barikat görevi. Kadında bu sırada mal mal durmak veya tekrar geri gelip erkeğe yaklaşmak yerine ayy vah mah canım benim diye duygusal bir icraata yaramayan asalaklıkara girmek yerine. Akıllı olup yardım bulmaya çalışabilir kendisini koruyan erkek için. Daha sonra olay sonuca vardırılır tekrar kadıni alıp uzaklaşmalı sorunlu bölgeden. Sonra şikayetçi falan olursun. Bunlari yaparım. Toy mal genç erkek olsaydım. O zamanlar erkeğe direk delikanlılık öğretmeye çalışırdım maalesef evet. Sen ne dion lan diye. Ama boşa uğraş. Kendine zarar. Tehlikeye atmak. Bir çözüm değil. Zarar vermeye çalişan "kötü,pislik,maganda,tacizci" olan istediğini almış olur yine. Size zarar vermiş. Bunun yerine korunup. Aynen aynı tatlilıkta takilmak ve o tarz insanları kalitenizle ezmek. Hala sizin hayatiniza anca uzaktan bakmalari bir şey yapamamalari ve kıskançlıktan çatlayıp patlamaları. Kendi kendilerine deli olup durmalı. 👍🏻 Uygun. Sağlıklı. En güzeli 👌🏻 Pisliğe dokunursan üzerine pislik bulaşır.
                gizemino
                Bence burada tartışacağımız şey yürürken bir kadına o lafın atılması. Zaten başta kadınlar olmak üzere insanların rahatsız olduğu şey bu
                  busrawashere
                  ikisi bir olup skmeli
                  /
                  0

                  Tarihe Göre

                  İçerik bulunamadı.