262
28.5.2020
Doğru Sanılarak Çocuklara Öğretilen Zararlı Şeyler
  • Favorilere Ekle
  • Başlığı Paylaş
  • Embed Kopyala
  • Seçmece
  • Popüler
  • Tarihe Göre
"Başarısızlık kötüdür." "Başarısız olanlar utanç verici duruma düşerler. Biz de onlara güleriz." Hayır. Başarısızlık, başarıya giden yolun olmazsa olmazıdır. Bu yüzden çocuklar başarısız olacakları konusunda birçok şeyden uzak durarak büyüyorlar. Başarısız olmaktan utanç duyuyorlar. Yabancı dil öğrenirken utanmamızın sebebi de bu. Utanıyoruz çünkü konuşurken hata yapıp başarısız olacağız. Başarısızlık kötüdür, o zaman konuşmamayı tercih ediyorum.
  • Yanıtla
  • 18
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
'Göster amcalara pipini' Bakın bu çocuk istismarından başka bir şey değildir.
  • Yanıtla
  • 29
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Küfür.. sırf komik olduğunu düşündükleri için çocuğa küfür öğretilmesine çok karşıyım
  • Yanıtla
  • 22
  • 0
1 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
kız yapamaz erkek yapar
  • Yanıtla
  • 21
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Renklerin cinsiyetçiliğini sevmiyorum her renk onun bunu bilmeli 🌈
  • Yanıtla
  • 19
  • 1
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Şu erkek çocuklarının eline oyuncak silah vermeleri görünce sinir oluyorum yaa . Bide pipi göstertmeler falan yani bu çocuk büyüyünce eli silahlı mangandanın, tacizcinin teki olucak çıkcak .Sırf erkeğim diye kendin bi b#k sanacak.
  • Yanıtla
  • 12
  • 2
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Polis geliyor lafıyla korkutmak, çocukların hafızasına yerleşiyor belli Bi yaşa kadar polislerden korkup yanaşmıyorlar. oysaki öğretilmesi gereken, "yanımızdan kaybolursan, yolunu kaybedersen, başına kötü birşey gelirse hemen yakında Bi polis görürsen yanına gidip anlatıyorsun onlar seni bize getirirler. " ve polisin numarasını bilmeleri. bunlar çok gerekli şeyler polis geliyor, polis amca gelicek- götürücek demek çok yanlış. 🚫
  • Yanıtla
  • 13
  • 0
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
İyi şeyler yapınca iyiliğin bizi bulacağı yalanı. Çocuk sonra enayi gibi büyüyüp "beni hep kandırıyorlar, ben çok safım" diye geziniyor.
  • Yanıtla
  • 11
  • 1
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Politik görüşlerin çocuklara empoze edilmesi. Herhangi bir şekilde araştırma yapmaya teşvik edilmemesi diyebilirim.
  • Yanıtla
  • 12
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Güya çocuğu zapt edecekler -Bu teyze iğneci sana cıss yapar rahat dur diyorlar sonra çocuk korkuyo iğne fobisi oluşuyor yapmayın çocukları korkutmayın.
  • Yanıtla
  • 11
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Kucuk yasta erkek cocuklarini goster amcana bir yerlerini diye egiterek cinsel organini yuceltmeyi ogreten ebeveynler yapmayin. Ayni ebeveynler kiz cocuklarinida etek giyersen bacaklarini kirarim gibi soylemlerde bulunmayin. Dogru saniyorsunuz ama degil. Ne erkek kadindan ustundur, ne de kadin erkekten asagidadir. Esitligi, namusun ikisi icinde esit degerde oldugunu ogretin.
  • Yanıtla
  • 7
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Daha neyin ne olduğunu anlayacak yaşta olmayan çocukları kuran kursuna, camiye götürmek yetmezmiş gibi bunun için zorlamak bence çok yanlış bir şey.
  • Yanıtla
  • 6
  • 1
3 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
çocuğun hayal gücünü kısıtlamak , sanata ,spora , dansa yönlendirmemek .
  • Yanıtla
  • 6
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
1 - Çocuklara başkasının kızmasını istemek. Hadi amcası\teyzesi... Yandaki hiç tanımadığı birine hmm bak amca\abi her kimse, sana işte vurur, döver diyerek, yandaki insanın vurmasını bekliyorlar. Hiç unutmam; Bir gün otobüs bekliyorum mu neydi, yandaki kapalı bir teyze, geldi. Hmm hadi otur ama, oturmazsan sana bu abla çok kızıp, seni dövermiş. Dedi bu teyze. Bende 'Niye döveyim ben senin çocuğunu?' diyerek gittim, çocuğa resmen bir yabancının vurması nedir ki? 2 - Bir çok kez gördüm. Yolda, otobüste, evde... Yer farketmeden hadi amcana/teyzene şuranı göster. Bu çoğunlukla erkek çocuklarına yapılıyor, kız çocukları yapsın, adı namussuz olur. Sonra da o erkek çocuğu büyüyor, tecavüzcünün teki oluyor. Anneside gelip, 'Ben seni böyle mi yetiştirdim?' diye gelip bir de hesap soruyor. 3 - Aile ortamında, veya dışarıda... Erkeğin hiç bir iş yapmayacağını, onların, Hep el üstünde tutulacağını savunan ve de öğreten ebeveynler. Mesela; Çocukları arasında ayrım yapıyorlar. Kızları köle gibi çalıştırırken, erkeklere hiç bir şey yaptırmayan, onları bir kabadayı olarak büyütmek... Adam 17 yaşına gelmiş, annesi sofra örtüsünü getirir misin? Diyor o da 'Ben kız mıyım da, senin kölenmiyim ben! Git kendin al.' oluyor. Sonra da ona kızıyorlar. Ya sen değil misin? Küçükken elini bir şeye sürdürmeyen ebeveyn? 4 - Dini Görüşlerini çocuklarla paylaşarak, onları dindar yetiştirmek... Yok işte siyah örtü giydiriyorlar, çocuğu kapalı olacağına inat eder söylemek. Benim bir arkadaşım vardı, annesi teyzesi, halası, falan hepsi kapalı. Ama kız, süslenmeyi falan seviyor. Kızı kapalı yapmak için, çok uğraştılar, zorla camilere, Kur-an Kurslarına falan gönderdiler, orada kapanmak zorunda kaldı, sonra İmam Hatip'e falan gönderdiler, kız zorla oldu işte... 5 - Küçük yaşta, onlara silah/bomba Vb. oyuncaklarla yetiştirip, sonrada çocuğun maganda olup çıkması. İşte 'Sen öldün.' gibi ifadeleri daha küçük yaşta kullanmaları falan... Ne kadar yanlış! ((Vs. Vs.))
  • Yanıtla
  • 6
  • 0
4 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Her türlü korku, endişe, kaygı verici söylem ve davranış. " Ama bı şeyden korkması lazım " Yok efendim bilmesi ve anlaması sizin de anlatabilmeniz lazım.
  • Yanıtla
  • 6
  • 0
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Şimdikiler yoktan anlamıyor çok şımarıklar. Markette denk geldi annesi para yok diyor çocuk bana ne o zaman beni dünyaya getirmeyecektiniz dedi ben şok oldum
  • Yanıtla
  • 5
  • 0
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Kara çarşaf giydirenler var.. kola, kahve, çay gibi icecekelr ve şeker tuz.. bunlarla baştan tanıştırmamak lazım.
  • Yanıtla
  • 5
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Dinler
  • Yanıtla
  • 4
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Yabancı insanlarla temasta bulunmasına izin vermek. Yolda, sokakta görünce "Ay ne tatlısın sen" diyenlere çocuğun yüzünü gözünü öptürtmek. Çok yanlış. Çok.
  • Yanıtla
  • 4
  • 0
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Kesinlikle vaktinden önce okuma, yazma öğretmek.Ebeveynler bunun her ne kadar olumlu olabileceğini düşünüp bu duruma heveslenseler de uzun vadedeki sonuçları olumsuz olabiliyor. Elbette eğitici, geliştirici, sosyalleştirici her türlü eğitim ve öğretim verilmeli ancak çocuğun bu konuda yaşıtlarından daha ileride olması çocuğun okula ve arkadaşlarına adaptasyon süresini olumsuz etkiler ve sıkılmasına neden olur. Her şey zamanında ve yerinde yapılınca doğru etkiyi yaratır.
  • Yanıtla
  • 2
  • 1
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
Çocukların gözü önünde kurban kesilmesi... Görsün öğrensin alışsın bilmem ne..
  • Yanıtla
  • 3
  • 0
2 Yanıt
  • Favorilere Ekle
  • Embed Kopyala
/
0
yeni dio gir..

Tarihe Göre

İçerik bulunamadı.